Kupując nowy rower warto pomyśleć o jego zabezpieczeniu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli ponosimy duży koszt zakupu. Z pewnością każdemu z nas zależy na jak najlepszym zabezpieczeniu naszego sprzętu. Jednorazowa inwestycja w blokadę rowerową to najlepsze rozwiązanie dla osób, które nie mają gdzie zostawić swojego dwuśladu na noc. Pomaga ona zabezpieczyć nasz sprzęt przed niepożądaną kradzieżą. Niejednokrotnie będziemy mogli skorzystać z niej w przypadku wyjazdów na wyprawy rowerowe, dojazdów do szkoły lub pracy. Wielu z nas uważa, że posiadanie blokady rowerowej nie zabezpiecza przed prawdziwą kradzieżą, gdyż dla prawdziwego złodzieja nic nie stanowi przeszkody. Jednak tym bardziej zaniedbując zabezpieczenie w naszym pojeździe zostaniemy narażeni na straty. Powiedzenie okazja czyni złodzieja jest jak najbardziej na miejscu w tym przypadku.
Pamiętajmy, że samo posiadanie zabezpieczenia nie chroni nas przed kradzieżą. Często większość modeli nie posiada na tyle wystarczających środków bezpieczeństwa. Zazwyczaj są to słabe linki, które z łatwością można przeciąć. Jakość towaru z pewnością idzie w parze z ceną. Dlatego już na wstępie przy zakupie możemy ocenić czy towar z pewnością spełni nasze oczekiwania. Kupując słaby sprzęt nie możemy w wyniku kradzieży mieć do nikogo pretensji o stratę, gdyż ponosimy świadomość tego, że jego jakość jest wątpliwa. Rower chroniony przez słabe zabezpieczenie łatwo jest obluzować. Wystarczy jedynie przeciąć linkę sekatorem.
Obserwując rynek można wyróżnić wiele modeli blokad rowerowych. Tutaj dużą rolę odgrywa technika wykonania oraz sposób użytkowania. Można znaleźć modele w zróżnicowanych przedziałach cenowych.
Blokady w postaci zapięcia kabłąkowego (szeklowego), inaczej zwany U-lockiem
Stanowi ono jedno z najbardziej klasycznych zabezpieczeń na rynku. Stabilna szekla razem z zamkiem została wykonana z metalu zabezpieczającego przed atakiem przecinania, zgniatania, wyginania lub rozwiercania zamka. Wysokiej klasy U-Lock jest lekki, ponieważ został wyprodukowany ze stali wysokiej klasy oraz posiada podwójnie blokowany zamek ze stali specjalnie hartowanej. DO minusów tego zapięcia można zaliczyć małe pole manewru przy zabezpieczeniu roweru – liczba miejsc gdzie możemy przypiąć rower jest mniejsza niż np. w przypadku linki.
Jedna z bardziej odpornych na złodziei blokad
Kliknij i znajdź najniższe ceny!
Linki pancerne, które są najczęściej stosowane
Stalowa lina jest pleciona z podwójnym zabezpieczeniem. Dodatkowo zabezpieczają ją specjalne tuleje, które są ułożone w ścisły ciąg. Chroni to osprzęt przed przecięciem. Blokada ta stanowi bardzo wytrzymałe zabezpieczenie na wypadek różnych ataków, a jednocześnie jest bardzo elastyczne.
Innym rodzajem jest stalowa linka zaplatana. Charakteryzuje się kompaktowością i wygodą w użytkowaniu. Co więcej mała waga pozwala na wszechstronne zastosowanie w szerokiej gamie miejsc, gdzie wymagana jest podstawowa ochrona. Musimy mieć na uwadze, że sprzęt tego typu mimo użycia materiałów wysokiej klasy nie do końca zabezpiecza przed kradzieżą. Złodzieje są w stanie przeciąć linkę do 10 mm w kilka sekund. Dlatego, aby zachować dodatkową ostrożność i oprócz używania linek rowerowych zawsze powinniśmy zostawiać rower w dość bezpiecznym miejscu.
Łańcuchy z zamkiem
Łańcuch to najprostsze zabezpieczenie jednośladu. Dobry łańcuch rowerowy jest zaprojektowany, aby był ławy w transporcie, posiadał hartowane ogniwa oraz wysokiej klasy zamek, który wytrzyma najmocniejsze uderzenia. Łańcuch rowerowy ze zintegrowanym zamkiem jest bardzo elastyczny. Dzięki temu nie sprawia problemu oplatanie nim pojazdu nawet w najbardziej trudnych miejscach.
Blokady ? zabezpieczenia składane
Zabezpieczenie składane stanowi połączenie wytrzymałości na poziomie zapięcia kabłąkowego oraz elastyczności łańcucha. Dodatkowo tego rodzaju blokada jest bardzo łatwa w transporcie oraz kompaktowa. Do minusów takiego zabezpieczenia możemy zaliczyć wagę. Solidne blokady wykonane z hartowanej stali mogą ważyć ok 2-3 kg.
Składane zapięcie firmy Abus
Kliknij i znajdź najniższe ceny!
Blokada tylnego koła z kategorii zamków na ramę
Blokada tylnego koła mocowana na ramę to podstawowe zabezpieczenie dla każdego roweru. Stanowi ona niezwykle praktyczne, lekkie i łatwe w obsłudze urządzenie. Ochrona pojazdu polega na zabezpieczeniu przed nieautoryzowanym użyciem pojazdu. Istnieje dodatkowo możliwość połączenia zabezpieczenia z linką lub łańcuchem. Taka forma zabezpieczenia zyskuje stale na popularności w naszym kraju szczególnie w obszarach miejskich, gdzie ryzyko kradzieży jest bardzo duże.
Wszystkie zapięcia mogą być blokowane na klucz lub z szyfr. Część firm produkuje zamki z kluczem patentowym, z kartą kodową, którą musimy okazać, aby dorobić kopię klucza. Warto zwracać uwagę, aby linka, pręt lub łańcuch były pokryte tworzywem sztucznym lub materiałem, gdyż zabezpieczy to naszą ramę przed porysowaniem.
Innym typem zabezpieczenia dla roweru są kotwy, które montuje się do podłogi lub ścian. W tym przypadku akurat są to zabezpieczenia stacjonarne. I nie ma możliwości zabrania je w trasę. Mają one bardzo ważną zaletę, a mianowicie pomagają zwiększyć bezpieczeństwo rowerów w garażach, piwnicach i na podwórkach. Stanowią one idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają garażu bądź miejsca na przechowywanie roweru.