Dobre lampki rowerowe – jaką kupić?

            Na rynku jest naprawdę duży wybór lampek rowerowych. Dlatego producenci stale podnoszą poprzeczkę, aby być lepsi niż konkurencja. Konsument mając dostęp do bogatej oferty produktu, będzie szukał w niej czegoś innowacyjnego. Wiadomo, że każdy użytkownik ma indywidualną skalę standardów, do których muszą dostosować się firmy produkujące dobre lampki rowerowe.

            Na ostateczną decyzję kupującego mają wpływ różne właściwości lampek rowerowych. Przede wszystkim ważnym kryterium jest wydajność, czyli jak najlepsze światło w możliwie najdłuższym czasie eksploatacji lampki. Zależeć będzie ona od trybu świecenia oraz warunków otoczenia, w których się poruszamy podczas jazdy rowerem. W zależności od pory dnia i warunków pogodowych lampka może pracować w zmiennych trybach. Użytkownik zwraca uwagę na specyfikację techniczną lampki rowerowej, która zapewni mu jak najlepsze światło w zależności od okoliczności, w których się porusza.

            Kolejnym kryterium jest czas świecenia powiązany z wydajnością. Najlepiej, aby czas świecenia był możliwie najdłuższy przy jednoczesnym korzystaniu z najlepszego światła, które jest w stanie wytworzyć lampka.

            Kupując dobre lampki rowerowe trzeba zwrócić uwagę również, z jakiego źródła będą one zasilane. Energia może pochodzić z baterii, którą należy okresowo wymieniać. Innym standardowym źródłem jest prądnica zewnętrzna, czyli dynamo, które montuje się przy kole. Podczas jej pracy nie zawsze cała energia koła jest przekazywana do lampki rowerowej. Powstają straty, gdy dynamo nie przylega idealnie do opony. Prądnica zewnętrzna często też luzuje się i zsuwa podczas jazdy po zróżnicowanej rzeźbie terenu. Rozwiązaniem tego problemu jest zastosowanie prądnicy wewnętrznej, która swoje położenie znajduje w piaście.

            Lampki rowerowe różnią się ze względu na źródło światła, które emitują. Na początku ich zastosowania pochodziło ono z typowej wolframowej żarówki o napięciu 2,5-6 V, która była mniejszą wersją klasycznych żarówek stosowanych w domu. Wraz z postępem technicznym zaczęto produkcję ich mocniejszych odpowiedników. Były to żarówki kryptonowe i halogenowe, które świeciły trzy razy mocniej, ale zużywały również więcej energii. Na przestrzeni ostatniej dekady popularność zyskały lampki LED-owe, które są stosowane przez producentów z branży rowerowej. Lampy LED-owe spotyka się praktycznie we wszystkich wysokiej klasy rowerach. Natomiast typowe żarówki występują w niedrogich rowerach zasilanych za pomocą prądnicy. Na popularność i sukces lampki LED wpłynął przede wszystkim bardzo długi czas jej świecenia, przy jednocześnie niskim poborze prądu.

            Dobre lampki rowerowe są odporne na wstrząsy i uderzenia. Dlatego w rowerach przeznaczonych do jazdy terenowej i wyczynowej tylko takie mają zastosowanie. Ochronę lampki zapewnia odpowiednia obudowa wykonana z możliwie najlepszego tworzywa. Daje ona ochronę przed warunkami atmosferycznymi i innymi czynnikami zewnętrznymi.

            Ważnym kryterium jest też wielkość lampki, wygląd i montaż. Nie powinna być ona zbyt duża, aby nie utrudniać jazdy. Jednocześnie musi posiadać uchwyt łatwy w mocowaniu na konstrukcji rowerowej. Dla estetów ważne będą jej atuty wizualne.

Przykładowe lampki rowerowe

Godną polecenia jest lampa przednia Kross SCOPE – zaawansowana technicznie lampka wyposażona w 5 wydajnych diod LED gwarantujących wysoką widoczność na drodze. Natężenie źródła światła to 20000 mcd. Natomiast natężenie oświetlenia to 5 lux. Temperatura emitowanego światła wynosi od 6000°K do 8000°K.
Zasilana trzema bateriami AAA, które znajdują się w komplecie. Dzięki dwóm trybom stałemu i pulsacyjnemu pozwalają na dostosowanie pracy do panujących warunków. Prosty sposób montażu za pomocą uchwytu O-ring umożliwia szybkie przełożenie lampki do innego roweru. Wykonana z tworzywa sztucznego zapewnia podstawową odporność na zachlapania w skali IPX1 i czynniki zewnętrzne. Całkowita jej waga to 88g.

lampa_przednia_kross_scope_bialaLampa rowerowa przednia Kross Scope
Kliknij i znajdź najniższe ceny!

Lampki mają wielorakie zastosowanie. Świetnie nadają się do roweru lub hulajnogi. Doskonale poprawiają Twoje bezpieczeństwo i widoczność na drodze zwłaszcza po zmierzchu. Lampki mogą być zdjęte z uchwytów montażowych i nie trzeba odkręcać uchwytu by je zdemontować.

            Ciekawym kompletem pod względem design-u i jakości jest zestaw lampek Kross Lumi Set. Dostępny w korzystnej cenie około 35 zł. Przednia lampka jest wyposażona w trzy wydajne diody LED o natężeniu źródła światła 20000 mcd. Natomiast tylna ma cztery diody LED o natężeniu 1000 ? 3000 mcd. Temperatura emitowanego światła wynosi od 8000°K do 35000°K. Każda lampka jest zasilana bateriami AAA. W komplecie z nimi znajdziemy 5 baterii AAA.

Dzięki pracy w różnych trybach można dobierać rodzaj światła w zależności od zapotrzebowania. Lampki działają w trybach stałym i pulsacyjnym na przód i 3-ech pulsacyjnych na tył. Łatwy montaż na kierownicy i wsporniku siodła dzięki plastikowemu uchwytowi O-ring pozwala stosować oświetlenie w różnych rowerach bez użycia narzędzi. Obudowa została wykonana z trwałego tworzywa sztucznego. Dzięki temu lampki są wodoodporne w skali: przód – IPX0, tył – IPX3. Ich waga to 74 gramy. Ten ekonomiczny komplet lampek zwiększa nasze bezpieczeństwo podczas poruszania się po różnych trasach.

dobre lampki rowerowe Kross Lumi SetLampki rowerowe Kross
Kliknij i znajdź najniższe ceny!

Kross zestaw lampek Tick Set II to niedrogi komplet. Ich uwagę przyciąga designerski sposób wykonania. Wyróżniają się one łatwym sposobem montażu. Dzięki silikonowej obejmie można montować je na kierownicy, wsporniku siodła bądź dowolnej rurze ramy. W zupełności wystarczą do bezpiecznego poruszania się po mieście. Zostały wykonane z trwałego wodoodpornego tworzywa. Mocne diody LED zapewniają długotrwałą pracę. Zasilane są na baterie CR2032. Pracują w dwóch trybach: stałym i pulsacyjnym.

lampki rowerowe led na miasto krossLampki rowerowe LED firmy Kross
Kliknij i znajdź najniższe ceny!

            Lampki rowerowe to zestaw podstawowy dla każdego rowerzysty. W wyposażeniu roweru koniecznie musi się znaleźć lampa przednia barwy białej lub żółtej selektywnej oraz lampa tylna barwy czerwonej.


Kategorie: Poradnik

Tagi:

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany