Jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot?

Odszkodowanie za opóźniony lot – kiedy się należy i jak je uzyskać? Te pytania zadają sobie pasażerowie, których spotkała nieprzyjemna sytuacji opóźnionego lotu. Co w takiej sytuacji powinni zrobić klienci linii lotniczych? Czy przewoźnicy mają obowiązki wobec swoich pasażerów? Oto kilka wskazówek, które pomogą zagubionym podróżnym.

  1. Opóźniony lot – obowiązki linii lotniczych
  2. Odszkodowanie za opóźniony lot – jak się o nie ubiegać

Opóźniony lot – obowiązki linii lotniczych

Każdy, kto chociaż lat wybierał się w podróż wie, jak bardzo denerwujące są opóźnienia. A co zrobić, czy nasz samolot nie doleciał na czas, my utknęliśmy na lotnisku i właśnie odlatuje kolejny samolot, na który mieliśmy się przesiąść? Kiedy pasażerom przysługuje odszkodowanie za opóźniony lot? Nie każde opóźnienie samolotu jest podstawą do tego, aby ubiegać się o zwrot pieniędzy bądź zadośćuczynienie. Odszkodowanie przysługuje tylko wtedy, gdy czas opóźnienia jest wyższy niż e godziny w stosunku do planowanego lądowania. Wysokość rekompensaty wynosi od 250 do 600 euro (zależy to od długości trasy). Kilkunastominutowe opóźnienia nie stanowią żadnej podstawy do odszkodowania. Jeśli wylot samolotu opóźnił się więcej niż o 5 godzin, to linie lotnicze są zobowiązane zwrócić pasażerom kwotę, jaką zapłacili za bilet. Jeśli okazuje się, że dany samolot w ogóle nie wyleci w danym dniu, to przewoźnik powinien zapewnić klientom  nocleg oraz transport między lotniskiem a hotelem. Oprócz tego w przypadku opóźnienia linie lotnicze powinny dostarczyć czekającym pasażerom wodę oraz przekąski.

Odszkodowanie za opóźniony lot – jak się o nie ubiegać

Opóźniony lot może być bardzo stresującą sytuacją. Dlatego gdy emocje już opadną, można przystępować do działania. Jeśli załatwianie formalności i kontakt z przewoźnikiem jest dla nas równie denerwujący, co samo opóźnienie, to warto zdecydować się na usługi specjalnych firm. Zajmują się one pośredniczeniem między podróżnikiem, a daną linią lotniczą. Jednym z takich przedsiębiorstw jest firma Givt. Profesjonalny personel firmy dokłada wszelkich starań, aby uzyskać jak najwyższe odszkodowanie za opóźniony lot. Wystarczy tylko skontaktować się z firmą, podać wszystkie potrzebne informacje (przewidywana godzina lotu, czas oczekiwania na przylot samolotu). Firma Givt weryfikuje wszystkie dane i kontaktuje się z przewoźnikiem w sprawie wypłaty zadośćuczynienia finansowego. Dzięki temu pasażerowie, którzy już i tak przeżyli spory stres, mogą całą sprawę oddać w dobre ręce.


Kategorie: Poradnik

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany