W dzisiejszym wpisie padło na przyjrzenie się popularnym „mieszczuchom” – czyli rowerom cechach czyniących ich wygodnym sposobem na poruszanie się w miejskim gąszczu. Do naszego poprzedniego budżetu dodaliśmy 500 zł. Kwota 2000 zł wydaje się być całkiem spora jak na rower, który przede wszystkim ma służyć do przemierzania niedługich odcinków po mieście czyli tam gdzie nie będzie trudno o załatwienie transportu do domu w przypadku awarii roweru. Mechanizm napędowy czy amortyzacja w mieszczuchach nie dostają tak mocno w kość jak to się ma w przypadku rowerów górskich. Z najbliższego otoczenia wiem, że nawet marketowy rower kosztujący parę stówek daje rady. Od roku moja mama jest posiadaczką takiego mieszczucha, śmiga nim na zakupy, tu to tam i przy tak mało intensywnej eksploatacji jak do tej pory pompujemy jedynie koła oraz smarujemy od czasu do czasu łańcuch. Myślę, że temat marketowych rowerów miejskich zostanie przeze mnie wkrótce poruszony. Wróćmy jednak do markowych rowerów za około 2000 zł.
Przeglądając katalogi na 2015 rok czołowych polskich producentów ciężko jest znaleźć wiele modeli kosztujących powyżej 2000 PLN. Najdroższy rower miejski znalazłem u Unibike’a – cena 2399 zł. Przyczyn tego widzę dwie, po pierwsze tak jak pisałem na wstępie specyfika jazdy rowerami miejskimi nie jest tak wymagająca sprzętowo, aby inwestować w zbyt zaawansowane technologiczne rozwiązania, a po drugie myślę, że amatorów jazdy miejskiej chcących wydać na rower kilka tysięcy złotych wielu nie znajdziemy. Można więc stwierdzić, że wydając 2000 zł na rower miejski otrzymujemy model z górnej półki.
Kross Reale – na pierwszy ogień pójdzie rower Kross’a. Mieszczuch Reale dostępny jest w dwóch matowych kolorach: niebieskim oraz zielonym. Od wcześniej opisywanego roweru Kross’a jest lżejszy o 1,5 kg i waży 18,5kg. Reala posiada wszystkie charakterystyczne cechy dla roweru miejskiego: koszyk na kierownicy ze stylową wstążką, bagażnik przystosowany do montażu miejskich sakw rowerowych, wygodne szerokie siodełko oparte na amortyzowanej sztycy, błotniki oraz fabrycznie montowane oświetlenie, które zasila dynamo znajdujące się w piaście firmy Panasonic. Elastyczność jazdy zapewni 7-biegowa piasta Shimano Nexus obsługiwana przez obrotowe manetki. W piaście znajduje się także system hamulcowy „torpedo” – zatrzymanie roweru odbywa się poprzez obrót korbą w przeciwnym kierunku. Amortyzację drgań zapewni widelec Suntour CR-8V o skoku 50 mm. Siodełko rowerowe to Selle Royal – w swoim rowerze posiadam inny model siodła tej firmy i mogę z czystym sumieniem ją polecić.
Rower na miasto Kross Reale
Kliknij i znajdź najniższe ceny!
Romet Moderne 7 – rower miejski o ciekawej czarno-fioletowej kolorystyce. Wygodne szerokie siodełko oraz geometria umożliwiająca zajęcie wyprostowanej pozycji to gwarancja komfortu w trakcie jazdy po miejskim terenie. Łatwe zsiadanie i wsiadanie możliwe jest dzięki obniżeniu rury ramy. W przeciwieństwie do roweru Kross’a, Moderne posiada sztywny widelec – przez co waga jest znacznie niższa. Rower ten proponowałbym osobom, które trzymają rower w mieszkaniu w bloku w którym nie ma windy. Rower miejski od Rometa posiada również 7 biegów i hamulec w tylnej piaście. Łańcuch osłania pokrywa z tworzywa sztucznego, dzięki czemu nie będzie szybko łapał brudu oraz jego konserwacja nie będzie częsta.
Rower na miasto Romet Moderne 7
Kliknij i znajdź najniższe ceny!
Unibike Amsterdam 8c – cena katalogowa lekko wykracza ponad tyłowe 2000 zł, ale myślę, iż jest to ciekawa propozycja o której warto napisać kilka słów. Dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych – czarnym oraz kremowym. Mi osobiście do gustu przypadła ta pierwsza. Na ramie znajdują się fajnie kontrastujące napisy z logiem oraz nazwą linii. Unibike stylizowany jest na rasowego holendra – szeroka kierownica oraz rama z nisko osadzoną główną rurą ułatwiają przyjęcie wygodnej pozycji oraz wsiadanie i zsiadanie. Zarówno Kross jak i Unibike wstawili ten sam amortyzowany widelec SR Suntour CR-8V o skoku 50 mm. Poza typowym dla mieszczuchów wyposażeniem, do roweru dołączona została pompka, którą możemy przewozić przymocowaną do bagażnika.
Rower miejski Unibike Amsterdam 8c
Kliknij i znajdź najniższe ceny!
W ofercie opisywanych producentów trudno znaleźć rowery miejskie, które kosztowałyby więcej niż 2500 zł. Wydając tytułowe 2000 zł na rower miejski możemy spodziewać się na prawdę dobrego sprzętu do którego ciężko będzie przyczepić się o cokolwiek. Taki rower spokojnie nada się do miasta tj. zrobienia zakupów czy dojazdu do pracy.